Prestatiemanagement | Mercer

Aantrekken en behouden talent

Verbeter de prestaties van de werknemers: Stop met het proces belangrijker te maken dan het doel

2017 is een jaar voor verandering in performance management. De helft van de organisaties die wij hebben ondervraagd is van plan om wijzigingen aan te brengen in prestatiemanagement van hun werknemers. Naar aanleiding van de brede aandacht in de pers over de nieuwe aanpak van performance management, is een schat aan nieuwe ideeën ontstaan. Echter, niet altijd voldoet het bedachte proces aan de werkelijkheid.

De uitdaging voor organisaties die proberen prestatiemanagement te veranderen is de noodzaak snel te bewegen, voorbij de dialoog te gaan en daadwerkelijk stappen te maken. Vragen als "te beoordelen of niet te beoordelen" en "hoe beloningen te verdelen" staan nu centraal in de dialoog omtrent performancemanagement, waarbij dit proces belangrijker wordt gemaakt dan het doel. De grotere (belangrijkere) vraag wordt hierdoor uit het oog verloren, namelijk: Wat is het doel van performance management?

2017: Het jaar van de performance cultuur

 

Performance management moet passen bij uw specifieke situatie: tegen de status quo en de retoriek in om de juiste aanpak te vinden en zo werkelijk de prestaties in uw organisatie te verbeteren. De geplande veranderingen m.b.t. performance management in 2017 komen overeen met de groei van organisaties die een prestatiegerichte cultuur creëren.

We hebben stap voor stap het concept van de prestatiecultuur afgepeld om te begrijpen wat het is en hoe u dit kunt creëren.  

 

3 stappen die nodig zijn om een prestatiegerichte cultuur op te bouwen

Ons standpunt omvat drie stappen die nodig zijn om een prestatiegerichte cultuur te doorgronden en op te bouwen door middel van performance management. Deze stappen bouwen voort op het idee dat een prestatiegerichte cultuur niet zal worden ontwikkeld door discussies over het performance management proces of inzicht in wat andere organisaties doen. Een prestatiegerichte cultuur begint met een back-to-basics aanpak zodat iedereen begrijpt wat het doel is van performance management.

  1. Definieer Doel: Waarom is performance management nodig? Hoe ondersteunt het de strategie?
  2. Begrijp Prestaties: Hoe worden de werkzaamheden uitgevoerd en de prestaties geleverd?
  3. De Aanpak: Wat is het juiste proces om de prestaties te vehogen in uw specifieke situatie?

 

Gerelateerde content

Video Pat Tomlinson

Mercer business leaders en andere experts verkennen de veranderende wereld van werk en de ontwikkeling in wat medewerkers belangrijk vinden in deze video-serie.
Bekijk de video

Video Mary Tinebra

Mercer business leaders en andere experts verkennen de veranderende wereld van werk en de ontwikkeling in wat medewerkers belangrijk vinden in deze video-serie.
Bekijk de video

Diversiteit

When Women Thrive 2020 Challenge: Steeds meer bedrijven lanceren Gender Equity programma'ss
Lees Verder