Verbetering van de ervaring met benefits 

De gezondheid, het geluk en de productiviteit van werknemers verhogen

Arbeidsvoorwaarden zijn een geweldige manier voor werkgevers om niet alleen te laten zien dat ze om de werknemers als persoon geven, maar ook dat ze hen een geweldige ervaring willen bieden. Vooral nu werknemers meer dan ooit tevoren op zoek zijn naar verbinding met en steun van hun werkgever.

Verschuiving in de verwachtingen van arbeidsvoorwaarden

De verschuivingen in werkpatronen tijdens en na de pandemie betekenden dat de behoeften van werknemers van de ene op de andere dag veranderden.

Daarnaast veroorzaakte de ‘grote uitdiensttreding’ een stijging in de vraag naar talent, waarbij veel functies en carrières veranderden.

Welzijn en het effect daarvan op de werknemerservaring is nu een integraal onderdeel van het holistische aanbod van HR, door de noodzaak voor organisaties om het meest aantrekkelijke aanbod te bieden om zo de concurrentie te overtreffen.

Regelingen voor sociaal welzijn zijn bijvoorbeeld essentieel geweest voor het verbinden van werknemers in een wereld met telewerken. 42% van de werknemers hecht veel waarde aan werkgevergebaseerde digitale/sociale platforms voor ondersteuning van sociale betrokkenheid en 46% waardeert virtuele ondersteuningsgroepen voor degenen die zich eenzaam of geïsoleerd voelen.

Deze veranderingen zijn niet op korte termijn. De rollen van werkgevers zijn uitgebreid tot buiten het verstrekken van salarissen. Ze zijn nu bronnen van sociale, fysieke, mentale en financiële ondersteuning. Als gevolg daarvan zijn 7 op de 10 organisaties van plan om in de toekomst een hogere prioriteit te geven aan investeringen in de gezondheid en het welzijn van hun werknemers.

Belangrijk hierbij is het investeren in technologieën en platforms die eenvoudige toegang tot arbeidsvoorwaarden mogelijk maken en die werknemers helpen om de ondersteuning te kiezen die ze het meest nodig hebben.

HR-teams hebben nu real-time data nodig om inzicht te krijgen in de manier waarop de situatie de betrokkenheid bij arbeidsvoorwaarden heeft veranderd – en hoe de arbeidsvoorwaardenstrategie als gevolg daarvan moet worden aangepast.

Organisaties die gecentraliseerde software voor arbeidsvoorwaarden gebruiken, zien aanzienlijke voordelen. Het was bijna twee keer zo waarschijnlijk dat ze snel konden reageren op de veranderingen als gevolg van COVID-19 dan organisaties die afzonderlijke oplossingen gebruikten, wat resulteerde in een meer betrokken en ondersteund personeelsbestand.

Gezien het aanzienlijke budget dat in arbeidsvoorwaarden wordt geïnvesteerd, is het verrassend dat deze investering nog steeds weinig aandacht krijgt. Hoewel een groot aantal afdelingen, zoals financiën of marketing, al enige tijd gebruikmaakt van analyses, vertrouwt de overgrote meerderheid van werkgevers nog steeds alleen op spreadsheets om gegevens over arbeidsvoorwaarden te analyseren.

Technologie gebruiken om de werknemerservaring te verbeteren

Werkgevers die zijn uitgerust met analytische mogelijkheden, hebben een voorsprong. In 2020 konden deze teams bijna onmiddelijk zien hoe de gevolgen van de pandemie hun aanbod aan arbeidsvoorwaarden beïnvloedden en konden zij eventuele hiaten of successen identificeren. Door bijvoorbeeld vergoedingen bij te houden, kunnen werkgevers zien dat mensen sportschoollidmaatschappen vervangen door virtuele lessen en bepalen hoe ze werknemers het beste kunnen ondersteunen met hun welzijn.

Dit begrip kan ertoe leiden dat ze hun welzijnsprogramma's verder aanvullen, bijvoorbeeld met virtuele voedingsworkshops of kooklessen. Analyses kunnen vervolgens helpen bij het volgen van de opname van regelingen, waardoor HR kan beoordelen of nieuwe arbeidsvoorwaarden een goed rendement op haar investering opleveren. 

Met behulp van deze analyses kunnen HR-teams veel verder gaan dan het bijhouden van het succes van één arbeidsvoorwaarde of de voorkeuren van één regio. Ze kunnen persona’s van arbeidsvoorwaarden creëren en deze volgen, waardoor ze een beter inzicht krijgen in het gebruik van de arbeidsvoorwaarden binnen de hele organisatie, en de communicatie afstemmen op de doelgroep. Dit is vooral nuttig in wereldwijde organisaties, waar één uniform systeem kan worden gebruikt om te begrijpen hoe de behoeften verschillen of overeenkomen per geografisch gebied en afdeling..

Robuuste technische oplossingen op basis van data kunnen het arbeidsvoorwaardenaanbod voor werknemers echt verbeteren en een hoogwaardige, concurrerende en wereldwijd consistente werknemerservaring creëren.

Download het Health on Demand 2023-rapport

Bekijk de voordelen die uw werknemers en bedrijf zullen helpen gedijen door het volledige rapport te downloaden.
Gerelateerde oplossingen
    Gerelateerde inzichten