Volgens onderzoek van Mercer is  gezondheid en welzijn van werknemers de grootste zorg van leidinggevenden en HR-leiders. Welzijn draait om het creëren van een cultuur waarin je geeft om collega’s en hen zo laat groeien.

 

Als collega’s op afstand werken, moeten bedrijven werknemers en hun families zo goed mogelijk bijstaan in hun gezondheid en welzijn.

 

Ondernemingen worstelen met een nieuwe aanpak, zoals het voorbereiden van managers die het welzijn van werknemers thuis ondersteunen en het bevorderen van de gezondheid buiten de muren van de werkplek.

 

Iemand die op afstand werkt, stelt andere eisen. Werkgevers moeten nieuwe manieren vinden om de behoeften van die collega’s te ontdekken, oplossingen te bieden en een gezondheidscultuur op te bouwen die is gebaseerd op de vier pijlers van welzijn:

Lichamelijk welzijn:

Toegang tot de zaken die werknemers helpen hun gezondheid te behouden en te beschermen - een dokter bezoeken, gezond eten en sporten, veilig blijven – telewerkers hebben vaak andere behoeften.  

Emotioneel welzijn:

Er is veel vraag naar hoogwaardige zorg. Ga proactief om met emotionele stress en stimuleer de zingeving van werknemers. 

Financieel welzijn:

De behoefte van werknemers aan financiële kennis en zekerheid blijft bestaan, bijvoorbeeld door budgettering, herfinancieringsopties of terugbetaling van collegegeld. 

Sociale verbinding: 

Verantwoordelijkheid nemen voor nieuwe vormen van zorgverlening, sociale verbinding, gemeenschapsmiddelen, vrijwilligerswerk en verlofbeleid is van vitaal belang. 



Drie manieren om nu aan de slag te gaan met het welzijn van werknemers

Neem contact op met een Mercer consultant.

Mercer helpt klanten zich elke dag aan te passen en te gedijen door verandering. In tijden van onzekerheid blijven wij een vertrouwde adviseur en staan wij voor u klaar. Neem hieronder contact met ons op

*Verplicht veld