Mercer | Crunchr | joins forces | future of work

Mercer en Crunchr bundelen krachten in workforce analytics

• 20-02-2019
  • Amstelveen, The Netherlands

Mercer, ‘s werelds grootste adviesbureau op het gebied van HR, is een internationale samenwerking gestart met Crunchr, marktleider in workforce data en technologie. Met de samenwerking tillen Mercer en Crunchr HR naar een hoger niveau. Dit doen ze door datagedreven inzichten te gebruiken om daarmee de werknemerstevredenheid en de bedrijfsresultaten te verbeteren.

Beter inzicht in behoeften werknemers

‘Organisaties geloven in de toegevoegde waarde van workforce analytics, maar zijn traag met de integratie, zegt David Sanderse CEO van Mercer Nederland. ‘Door Mercer’s workforce data te combineren met Crunchr’s technologie, kunnen we onze klanten helpen hun HR-doelstellingen om te zetten naar concrete acties. Deze oplossing helpt hen duidelijke prioriteiten te stellen op het gebied van workforce planning. Met behulp van data-analyses krijgen organisaties beter inzicht in de behoeften van hun werknemers en welke arbeidsvoorwaarden, zoals pensioen, zij het meest waarderen. Hierdoor kunnen bedrijven hun personeel een onderscheidende waardepropositie bieden.’

Strategische partner

‘We zien dat het onze klanten tijd kost om workforce analytics effectief te gebruiken, terwijl de zakelijke behoefte er zeker is, zegt Dirk Jonker, Crunchr’s oprichter en CEO. ‘De adviseurs van Mercer kunnen onze klanten helpen deze integratie snel en soepel te doen verlopen. We zijn blij dat we een strategische partner hebben gevonden die dit op wereldwijde schaal kan realiseren.’

Mercer biedt advies en technische oplossingen om organisaties te helpen aan de behoefte van organisaties op het gebied van Health, Wealth en Career te voldoen nu de workforce aan verandert. Mercer heeft meer dan 23.000 mensen in dienst, verspreid over ruim 44 landen. De organisatie exploiteert in 130 landen. De consultants van Mercer bieden de klant ondersteuning bij het oplossen van complexe vraagstukken ten aanzien van arbeidsvoorwaarden en menselijk kapitaal, en bij het ontwerpen en beheren van ziektekostenregelingen, sociale voorzieningen en pensioenen. Mercer is onderdeel van Marsh & McLennan Companies (MMC), waar ook Marsh en Oliver Wyman deel van uit maken. Kijk voor meer informatie op www.mercer.nl en/of volg Mercer op Twitter en LinkedIn.

Over Crunchr

Crunchr is een Europese technologische scale-up in people analytics en workforce planning. Crunchr biedt intelligente cloud-oplossingen die slimmere beslissingen ondersteunen om de bedrijfsresultaten en de werknemerstevredenheid te verbeteren. Met een ontwikkelingsteam bestaande uit 20 man, wordt het platform voortdurend verbeterd en uitgebreid om haar klanten nieuwe en betere, datagedreven inzichten te bieden in de samenstelling en ontwikkeling van hun personeelsbestand. Crunchr voldoet aan de internationale normen op het gebied van privacy en integriteit van gegevens. Daarbij kan het systeem binnen enkele weken zonder onderbreking van de bedrijfsvoering worden geplaatst. Crunchr, door Gartner erkend als ‘Cool Vendor in Human Capital Management 2015’, heeft onlangs een serie A-financieringsronde afgesloten met NN Group als toonaangevende investeerder en met het Randstad Innovation fund en Focus Orange Holding als aandeelhouders. Kijk voor meer informatie op: www.crunchrapps.com