Jacco Maters

Jacco Maters benoemd tot Leader Financial Sector Clients bij Mercer

• 09 november 2017

Amstelveen, 9 november 2017 – Jacco Maters treedt per 1 januari 2018 in dienst als de nieuwe Leader Financial Sector Clients bij adviesbureau Mercer. Met deze aanstelling wordt Maters ook lid van het Management Team van Mercer Nederland.

Als onderdeel van de nieuwe bedrijfsstrategie van Mercer gaat Maters het Financial Sector Clients Team aansturen, waar een verschuiving plaatsvindt van de traditionele actuariële pensioenadvisering naar Asset Liability Modeling en Investment Services. Met zijn benoeming wil Mercer zijn dienstverlening uitbreiden van kleinere pensioenfondsen naar de grotere fondsen, verzekeraars en vermogensbeheerders.

Maters heeft brede internationale ervaring in de financiële sector. Maters (44) begon zijn carrière in 1996 bij ABN AMRO, waarna hij in 2002 besloot zijn carrière voort te zetten bij Lombard Odier Darier Hentsch & Co als Head of Asset Allocation Benelux. In 2005 verhuisde hij naar Zwitserland als Head of Asset Allocation Northern Europe en in 2008 werd hij Head of Structured Solutions. In 2009 trad hij in dienst bij Allianz, waar hij als Global Head of Equity de verantwoordelijkheid kreeg over de wereldwijde aandelenstrategie van het concern. Ook werd hij benoemd tot Global Head of Derivatives. In 2014 verhuisde Jacco terug naar Nederland, waar hij CEO van Delta Lloyd Asset Management werd. In die functie was hij tevens als Group Chief Investment Officer verantwoordelijk voor alle beleggingen van Delta Lloyd Group.

David Sanderse, CEO van Mercer Nederland: ‘De financiële sector is sterk in beweging. Jacco brengt een schat aan internationale ervaring, kennis en professionaliteit met zich mee naar Mercer. Zijn inzicht in het steeds veranderende financiële landschap is cruciaal in het implementeren van onze nieuwe bedrijfsstrategie, waarin we onze lokale kennis en kunde in toenemende mate willen combineren met de internationale expertise die binnen Mercer beschikbaar is.’

Jacco Maters is enthousiast over zijn nieuwe rol bij Mercer: ‘Ik kijk enorm uit om samen met collega’s bij Mercer Nederland en daarbuiten een bijdrage te leveren aan de verdere professionalisering van het financiële landschap. De combinatie van lokale kennis en internationale expertise zorgen ervoor dat Mercer hier een belangrijke rol inkan spelen. Ik ben trots om met dit team te gaan samenwerken.’

Mercer is een vooraanstaande mondiale aanbieder van advies op het gebied van Health, Wealth en Career. De consultants van Mercer bieden de klant ondersteuning bij het oplossen van complexe vraagstukken ten aanzien van arbeidsvoorwaarden en menselijk kapitaal, en bij het ontwerpen en beheren van ziektekostenregelingen, sociale voorzieningen en pensioenen. Mercer heeft meer dan 22.000 mensen in dienst, verspreid over ruim 44 landen. Mercer is onderdeel van Marsh & McLennan Companies (MMC), waar ook Marsh en Oliver Wyman deel van uit maken. Kijk voor meer informatie op www.mercer.nl. Volg ons ook op Twitter en LinkedIn.