Mercer | Boy Sluiter nieuw bij Mercer

Boy Sluiter start als Chief Commercial Officer bij Mercer Benelux

• 26 mei 2016

Boy Sluiter is per 1 mei 2016 gestart als Chief Commercial Officer (CCO) bij adviesbureau Mercer Benelux. Daarnaast gaat hij ook aan de slag als Market Segment Leader Multinationals.

Sluiter (50) wordt als CCO verantwoordelijk voor de commerciële resultaten van Mercer in zowel Nederland als België. Naast zijn functie als CCO, wordt Sluiter ook Market Segment Leader voor de Multinational Client Segment. Hij krijgt hiermee een portfolio aan verschillende klanten. Met deze functie wordt hij ook lid van het Market Leadership Team bij Mercer Benelux. Met deze benoeming zet Mercer de verandering door om meer klantgericht te gaan werken en  zo haar relaties nog beter van dienst te zijn.

Voordat Sluiter bij Mercer in dienst kwam, was hij werkzaam bij zorgverzekeraar VGZ. In de functie van Sales Director was hij verantwoordelijk voor de commerciële strategie van alle merken en distributiekanalen van de Coöperatie VGZ. Daarvoor heeft Sluiter gewerkt bij Aon Hewitt als Executive Director Sales & Marketing Benelux en bij Menzis als Salesmanager B2B. In totaal heeft hij ruim 23 jaar ervaring op het gebied van commercie, management en leiderschap. Martin Meerkerk, CEO bij Mercer Benelux: ‘De ervaring die Sluiter de afgelopen jaren heeft opgedaan in verschillende functies maakt Boy een aanwinst voor Mercer Benelux. We zijn van mening dat zijn kennis goed benut gaat worden binnen Mercer en kijken uit naar de samenwerking!’

Mercer is een vooraanstaande mondiale aanbieder van advies op het gebied van Health, Wealth en Career. De consultants van Mercer bieden de klant ondersteuning bij het oplossen van complexe vraagstukken ten aanzien van arbeidsvoorwaarden en menselijk kapitaal, en bij het ontwerpen en beheren van ziektekostenregelingen, sociale voorzieningen en pensioenen. Mercer heeft meer dan 22.000 mensen in dienst, verspreid over ruim 44 landen. Mercer is onderdeel van Marsh & McLennan Companies (MMC), waar ook Marsh en Oliver Wyman deel van uit maken. Kijk voor meer informatie op www.mercer.nl. Volg ons ook op Twitter en LinkedIn.